top of page

אמן חושים, ראיון עם רון גליקסמן


כשהיינו קטנים קראו לזה קוסם הוא היה מגיע לימי הולדת או אירועי בר מצווה, מפריח יונה, שולף שפן מהכובע מושך קלף מהשרוול ואם הוא היה מקצוען הוא גם היה מנסר את עצמו לשניים מול הפיות הפעורים של הקטנים והגדולים כאחד.

אף אחד לא באמת חשב שיש לו יכולות על. היה ברור שמדובר בזריזות ידיים או בטריק כלשהוא אבל זה לא פגע בהנאה.

מופעי קסמים האלה עלו בשנים האחרונות המדרגה, בעיקר בזכות ההופעות יוצאות הדופן של קוסמים בתוכניות טלוויזיה שונות. מופעים אלה שבשנה האחרונה תפסו מקום מרכזי באירועים עסקיים, הקנו לכל מי שראה את עצמו חלק מהחבורה החדשה את שם התואר אמן חושים רוצה לומר אין פה אחיזת עיניים או תעלולי זריזות ידיים אלא שעשוע העושה שימוש בחושים שלנו אלה שכבר הוכח שלא תמיד אנחנו יכולים לסמוך עליהם. כי מה שאנחנו רואים לא תמיד מה שנראה ומסתבר שגם מה שאנחנו חושבים הוא לא תמיד מה שאנחנו משוכנעים שנמצא רק אצלנו בראש והוא נסתר מכל אדם המציאות כך נראה מתעתעת.


שוחחנו עם רון גליקסמן, לשעבר יו"ר איגוד הקוסמים, אמן חושים מומלץ וקוסם למבוגרים בעל ניסיון של למעלה מ25 שנה כדי להבין קצת יותר על התחום.

" אמן חושים לא שולט בחושים של אחרים אלא מבצע עליהם מניפולציות מורכבות שנובעות מכך שהוא מכיר את תהליכי החשיבה וההתנהגות של התת מודע האנושי. לאנשים נדמה שהוא קורא מחשבות בעוד שכל מה שהוא עושה זה לשתול מחשבות בראשם של אנשים ואז להגיד להם שזה מה שהם חשבו. מכיוון שמרבית האנשים לא מודעים לתהליכים הללו המתרחשים בתוך הראש שלהם עצמם הם משוכנעים שמדובר ביכולות על טבעיות והתוצאות נראות להם מאוד מרשימות. אנשים בטוחים שיש לנו רק חמישה חושים בעוד שבעצם יש לנו הרבה יותר. החושים המוכרים לנו הם חמשת החושים הפיזיים: ריח טעם שמיעה ראייה ומישוש בעוד שהחושים הלא פיזיים שהם גם חלק ממערך החושים שלנו התמצאות במרחב שיווי משקל ועוד לא זוכים להתייחסות ונקראים ביחד חוש שישי.


ועדיין אנשים מאוד מתרשמים ממה שנראה כמו קריאת מחשבות?

" אנשם תמיד נמשכים להאמין בנסתר, בעל אנושי ובבלתי אפשרי, זה חלק מהרצון שלנו להאמין בעולם שמעבר. אני מעדיף לקרוא לעצמי במאי מחשבות, בעזרת שפת גוף ושימוש בשיטות מסוימות אני יכול לגרום לאנשים לחשוב על דברים שאני רוצה לשתול להם בראש לאחר שעשיתי את זה אני כביכול קורא את המחשבה הזו כאשר למעשה אני כבר יודע מראש מה התוצאה.


מה ההבדל בין אמן חושים לקוסם?

קוסם לרוב משתמש בכל מיני אביזרי עזר כמו כובע עם תחתית כפולה מטפחות מזויפות קלפים שנעשו בהם שינויים ועוד בעוד שאמן חושים משתמש בעיקר בטכניקות מתחום הפסיכולוגיה, הדמיון המודרך והסוגסטיה.


אז אין באמת דבר כזה קריאת מחשבות? טלקינזיס?

האמת שאין הוכחה לקיומם של הזזת חפצים בעזרת המחשבה או לקריאת מחשבות. ברור שזה תורם למיסתורין ולהופעה של אמן הטלפתיה להיות הרבה יותר מרשימה ואפופה בניחוח של קסם אמיתי.


ומה עם אמני חושים כמו אורי גלר שמתהדרים ביכולות כאלו?

אני לא אדבר על אמן חושים כזה או אחר. בעקרון כפי שאמרתי אין הוכחה לקיומם של יכולות כאלו כמו גם ליכולות אחרות מתחום הפאראפסיכולוגיה.


מה קורה במהלך הופעה של אמן חושים?

אנחנו לוקחים את הקהל וכל אדם בנפרד כמובן למסע מרתק של אשליות המתעתעות בחושים שלו, התוצאה היא קהל נדהם שכל הזמן תוהה איך אנחנו עושים את זה כמובן ללא הצלחה :).

אמני חושים טובים יודעים גם לתבל את המופע בהרבה הומור, אנקדוטות ולשתף את הקהל ולהעלות לבמה מתנדבים ממנו.


לאיזה אירוע מתאימה הופעה של אמן חושים?


מופע טלפתיה למבוגרים מתאים לכל אירוע כמעט. בר מצווה, בת מצווה, מסיבת רווקות, חתונה, יום נישואים, יום הולדת… כנסים וערבי גיבוש לחברה, הרצאות וסדנאות ועוד.


כנסים והרצאות? איך זה מתאים?


ובכן הופעה של אמן חושים כוללת בתוכה מרכיבים רבים מתחום הפסיכולוגיה, היפנוזה, תורת המשחקים, מנהל עסקים, לקיחת סיכונים, פאראפסיכולוגיה ועוד. קל מאד לארגן מופע שיכלול בתוכו הרצאה או לפחות קטעי מעבר מעניינים בנושא הנבחר.

למעשה מופע של אמן חושים הוא אחד מהבחירות המובילות בכנסים ובערבי גיבוש לעובדים.


אולי תגלה לנו איזה קסם קטן?

ידעתי שתשאל את זה אחרי הכל אני קורא מחשבות…אתה יכול בעצמך לקרוא מחשבות ולדעת מה התשובה שלי.

לא?

אתה רואה אתה גם יכול להיות אמן חושים כבר.


תודה רבה רון גליקסמן ומחכים להופעה הבאה שלך


אם אתם רוצים להזמין את רון לאירוע שלכם התקשרו 0509189188 או שלחו מייל ל magicglik@gmai.com





bottom of page