top of page

מה זה אמן חושים?

הצלחת אירוע של אמן חושים

אירוע צריך ציר מרכזי שסביבו הוא יסתובב - כולל אסיפות חברתיות, עסקיות, משפחתיות וכלליות. סובב - אסיפות חברתיות, עסקיות, משפחתיות וכלליות כוללות. לסובב - בין אם מדובר באסיפה חברתית, עסקית, משפחתית או כללית.

שקלו לארגן מופע של אמן חושים המתאים לכל אירוע כחלק מתרשים הזרימה של האירוע. לרוב מדובר במופע מרגש וסוחף שמותיר רושם וטעם של עוד למשתתפים. מי הם אמני חושים? במה שונה מופע אמני חושים ממופע קסמים?


כמה זמן נמשך מופע חושי, ומה התוכן של מופעים כאלה? המשך לקרוא כדי ללמוד עוד.


מהו אמן חושים?

אמני חוש או מנטליסטים הם אנשים שמתמחים ביצירת אשליות ובשכנוע הקהל שלהם שמה שהם רואים, שומעים ומרגישים הוא למעשה חלק מהיכולות יוצאות הדופן של אמן החושים. יש לציין כי לעוסקים בתחום הכל כך מעניין זה יש רמות גבוהות של תשומת לב למשתתפים וכן רמות גבוהות של שיפוט אישי אינטואיטיבי. אבל המומחיות של אמן חושים נובעת מהוספה של אינטואיציה ורמות גבוהות של תשומת לב ליכולות אחרות הנובעות מניסיון ולמידה. מופע מתוזמן היטב של מאסטר החושים נוצר כדי לבלבל את החושים ולהדהים את המשתמשים.


האם מופעי קסמים ומופעים של אמני חושים שונים זה מזה?

בתיאוריה, גם אמני חושים וגם קוסמים מקצועיים יוצרים אשליות. עם זאת, שני ההתרשמות נבדלים באופן משמעותי. הנה כמה דוגמאות:


אמן חושים מסוגל לעשות שימוש נרחב באינטואיציה שלו וביכולתו לזהות את מאפייני הקהל שמולו. מאידך גיסא, קסם מסתמך כולו על מיומנות ויצירת אשליה, לרוב בעזרת מכשירים או אמצעים אחרים המוכנים מראש. יתרה מכך, הופעה של אמן חושים יוצרת גם מידה מסוימת של אשליה. עם זאת, ההבנה של האמן את הקהל היא המפתח להשגת האשליה.

הרמוניה עם הקהל: בדרך כלל, אמן חושים לומד ככל יכולתו על הקהל שישתתף באירוע לפני קיום האירוע. הוא חוקר ומדבר עם מארגני האירוע, שואל שאלות שעשויות לספק את התובנה שהוא מחפש. בעוד שלאמן יש כמה תחומי התמחות, הוא מנסה לארגן את המופע ולהתאים אותו לקהל שיופיע עבורו.

הופעה: אמני חושים צריכים ליצור אינטראקציה עם הקהל. מופעים חושיים עשויים להימשך מספר דקות מכיוון שאינטראקציה לוקחת זמן. בניגוד למופעי קסמים, שהם בדרך כלל קטע מעבר קצר.

אמן חושים מתאים את הביצוע שלו לסוג האירוע אליו הוזמן. את ההתאמה הזו הוא מבצע גם על ידי שאילת שאלות ולאחר מכן הכנת מופע המתאים לסוג האירוע ולקהל.

אתה יכול לתאר את מופע אמן החושים?

כל איש מקצוע מיומן בתחום מסקרן זה של אמנות החושים התמחה בהיבטים שונים של מנטליזם. הופעה של אמן חושים יכולה לכלול רצפים שונים של מופעים, שכל אחד מהם יוצר אשליה אחרת אצל המשתתפים. הנה 2 דוגמאות להופעות של אמן חושים:


ביצוע קריאת מחשבות:

מנטליסטים מראים לעתים קרובות לקהל כיצד לשדר מחשבות, לקרוא מחשבות, או במילים אחרות לבצע טלפתיה מולם. על מנת ליצור את האשליה, אמן החושים יכול לכלול התייחסות לקהל בכללותו, וכן התייחסות לאחד או יותר מחברי הקהל. באופן כללי, אמן החושים יכול להיות קוסם, אבל זה לא נכון לכל קוסם. זה לא נכון לכל קוסם. אולי לא נכון עבור כל קוסם. אם אתם מחפשים אמן חושים מומלץ הגעתם למקום הנכון לחצו כאן!


פסיכוקינזיס וטלקינזיס:

אצל אמני חושים מדובר בתחבולות שכוללות אשליה שאובייקט נע ממרחק, כביכול בשל כוחו הנפשי של האמן.


איך מתמחים באמנות החושים?

ההתמחות של אמן חושים לא נגמרת לעולם. ייתכן שיידרשו מספר שנים כדי ללמוד את היסודות של אמנות מאוד מעניינת זו. אולם, כמו בכל אמן, האמן עצמו משתפר ומשתנה בכל עת. גם לאחר שאמן החושים סיים את הכשרתו הבסיסית, הוא ממשיך ללמוד טכניקות חדשות ומיישם אלמנטים חדשניים בהופעותיו. זה למעשה נכון שאמן חושים שלא יעשה את הדברים האלה יישאר מאחור ולא רלוונטי לאחר פרק זמן מסוים. ארגז הכלים של אמן החיישנים כולל גם מופעים המותאמים לקהלים ספציפיים, גדלי קהלים ותשומות שמארגני המופעים רוצים להשיג.


חוש אומנות, טכנולוגיה ונקודת התכנסות.

ההתקדמות הטכנולוגית המטאורית של העשורים האחרונים הגבירו את המודעות האנושית לעולם. בימינו אנו, אמני חושים מופיעים בדרכים שלא ניתן היה להעלות על הדעת עד כה. כתוצאה מכך, הטכנולוגיות הדרושות זמינות לכל המשתמשים דרך הטלפון הסלולרי. כתוצאה מהקידמה הטכנולוגית, כולנו חיים חיים טובים יותר. עם זאת, היא הפכה את אמנות האשליה למאתגרת ביותר ליישום ולפתרון. באמצעות חיפוש קולי בגוגל, למשל, האדם הממוצע כבר לא קונה הפגנת ידע, שכן המידע זמין גם דרך אוזניות נסתרות. האשליה שמארגן אמן חושים חייבת להיות מפוארת, ולא מובנת לאדם שרגיל לטכנולוגיות.


איך לבחור אמן חושים שיקסים את הקהל שלך

אם מארגני אירועים רוצים לבחור אמן חושים מקצועי לאירוע עסקי, חברתי או משפחתי, הם משתמשים במגוון רחב של קריטריונים. קריטריון חשוב לבחירה הוא יכולתו של האמן להיות חלק בלתי נפרד מפעילויות רבות או לחילופין להעלות מופע שיימשך כל הערב. יתר על כן, אמן החושים הנבחר צריך להיות מסוגל להסתנכרן עם הקהל ולהתאים את הביצועים כראוי. היא מתאימה לסוג הקהל, לגיל המשתתפים בתוכנית ולגורמים נוספים כמו אופי הקריירה או העדפותיהם.

bottom of page