top of page

אמן חושים - מה זה בכלל?

קוסם אהוב על כולם. קוסם שמנצל תפיסות חזותיות, שמיעתיות וחושיות אנושיות כדי לבצע טריקים בלתי אפשריים לכאורה מושך, לא? עכשיו, יש מניפולטור מאסטר חדש בעיר. מנטליסט. הנקודה שלי היא לא להשוות את סיימון בייקר לדמות הראשית בדרמה האמריקאית בעלת אותו השם. אומנות המנטליזם ומנטליסטים שמסוגלים להציג את היכולות יוצאות הדופן הללו הם מה שאני מתייחס אליו. אז מה עושה מנטליסט? אתה שואל, 'אבל מה בעצם עושה מנטליסט?'' תן לי להסביר.


אמן חושים הוא אמן קרקס או בדרן שנראה כמדיום ומציג יכולות נפשיות או אינטואיטיביות מפותחות כמו טלפתיה, טלקינזיס או קריאת מחשבות. שמענו על מגידי עתידות אלה לאורך זמן, מאז אמנות המנטליזם תחילתה זמן רב, ונאמר שהאורקלים של יוון העתיקה רואים את העתיד. Girolamo Scotto היה קוסם מפורסם מסוף המאה ה-15 שביצע מנטליזם, אשר האמינו שהוא כוח על טבעי באותה תקופה. מדיומים, מדיומים וספיריטואליסטים של המאה ה-19, שטענו שהם בעלי כוחות על טבעיים של הנפש, הם דוגמאות עדכניות יותר למנטליזם המודרני.


מדיומים של ימינו משלבים הכוונה שגויה, תחבולות תיאטרליות, מתמטיקה מנטלית, כישורי התבוננות, ותחבולות וידידות מתוחכמים במופעי הבמה שלהם כדי להפיק הופעות מדהימות ושופעות לסתות שמותירות את הקהל שלהם פעור פה. ישנם אנשים הטוענים שיש להם יכולות על טבעיות, בעוד שאחרים מאמינים שהם אדונים למניפולטורים של הכוונה שגויה ותפיסה ערמומית. הוויכוח נמשך בתחום הקסום, אבל המנטליסטים הם ללא ספק אמנים יוצאי דופן.


ההבדל בין קוסם למנטליסט חיוני כדי להבין מהו אמן חושים. קוסמים מנטליים כיום משלבים לעתים קרובות מספר מיומנויות כדי ליצור אשליה, שיכולה להיות עדינה. מבחינה היסטורית, קוסמים אירחו את הקהל שלהם באמצעות קסמים ואשליות. במשך זמן מה, מאמני האומנות התיאטרלית מבקשים מהקהל לתת לדמיון שלהם להשתחרר ולהשהות את אמונותיהם וליהנות מהאשליות הקסומות.



אמן חושים בהופעה


בדרן בז'אנר החדש הזה משתמש בהיבטים של מלאכת קוסם, כמו גם בהבנה של הפסיכולוגיה האנושית. מנטליסטים מערבבים טריקים מסורתיים של קסם עם האשליות המנטליות שלהם כדי להדהים ולערבב באופן מקסים את הקהל עם שילוב של מיומנות פסיכולוגית, הצעה וכריזמה. מנטליסטים מיומנים בתחבולות, היפנוזה ותחבולות יד, ומיומנים להסוות את משמעותם. יש להם גם טכניקות זיכרון מתקדמות. בעיקרון, הם משתמשים בטריקים מהחיים האמיתיים. על ידי שימוש בהצעה פסיכולוגית, מנטליסטים משפיעים בצורה תת-הכרתית על מחשבות הקהל על ידי מניפולציה של הזיכרון שלהם.


טריקים שונים של מנטליזם מאפשרים לאמנים המיומנים הללו לבצע הישגים יוצאי דופן, כמו לדעת מה מישהו כתב או צייר מבלי לראות את זה (פסיפר), לנחש מספר בין 10-60 בדיוק של 100% בכל פעם (פאוורבול 60), וביצוע סבירות גבוהה. תחזיות על ידי קריאת התנהגויות לא מילוליות עדינות (קריאה קרה).


השילוב הזה של קסם, אשליה ומניפולציה קוגניטיבית נוגד את ההיגיון וגורם לנו לפקפק במה שאנחנו רואים, המבשר על עידן חדש של בידור. מנטליסטים יוצרים תדהמה בעידן של ספקנות באמצעות הצגת יכולות על טבעיות, היפנוזה או הכוח של מחשבותיהם לכופף דברים. כוחות השכנוע כל כך מדויקים, שאנחנו מתחילים לפקפק בתפיסות המציאות שלנו. למרבה הצער, אנחנו נותרים המומים ומתחילים להאמין שיש להם יכולות נפשיות על אנושיות.


סביר להניח שרבים מכם קוראים את זה שהם ספקנים לגבי מהו מנטליסט. חלקם עשויים אפילו לחשוב שהם לא יכולים לרמות אותך כי הם לא יכולים לקרוא אותך. תארו לעצמכם עד כמה אתם מוכנים להיות מהופנטים ומניפולציות על ידי המהפנטים והמניפולטורים המנטליים האלו. אתה יכול לגלות זאת בוודאות רק על ידי שכירת אמן JUAHO לאירוע הבא שלך. הקפידו להתקרב ואישי. חפש את הטריקים. ראה את הקסם הנפשי שהם מבצעים בעצמך כשאתה נכנס לזירה שלהם. מה דעתך על זה לתשובה? בְּהֶחלֵט. אתה הולך להיות מופתע? בהחלט. האם אתה מתכוון לבלות חודשים בניסיון להבין איך הם עשו את זה? בהחלט. עד כמה זה יהיה בטוח? כן. הם חידדו את כישוריהם כדי להפוך לבדרנים ברמה עולמית. אנחנו רוצים לספק בידור ייחודי ומהנה, לא להביך או להעמיד אף אחד בסכנה.


יכולת טבעית או יכולת על טבעית? זה תלוי בך להחליט אחרי שתראה את אחת מהתוכניות המרגשות האלה. קבל מנטליסט להופיע באירוע הבא שלך על ידי יצירת קשר עם רון גליקסמן ,אמן חושים יוצא דופן ,עוד היום 0509189188.

bottom of page