top of page

אמן חושים - הסבר כללי על קריאת מחשבות

על מנת לחוש ביעילות את רגשותיהם ומחשבותיהם של אנשים, בני האדם יוצרים מודלים מנטליים. הידוע כדיוק אמפתי, הוא כרוך ב"קריאת" אותות המועברים על ידי מילים, רגשות ושפת גוף של מישהו אחר.


אנשים בעלי אינטליגנציה ממוצעת נוטים להיות מסוגלים להבחין ברגשות ובסממנים חברתיים של אחרים, אך אלו עם הפרעות על הספקטרום האוטיסטי והפרעות פסיכוטיות לא יוכלו לעשות זאת.


לפעמים, קשה מספיק להבין את המניעים והמוחות שלנו, שלא לדבר על אלה של זרים ואפילו חברים ובני משפחה. יש אנשים שעושים את הטעות הנפשית הקריטית שהם מניחים שכולם יודעים מה הם חושבים ומרגישים, גם אם הם לא אומרים זאת בקול.


קריאת שפת הגוף

קריאת מחשבות משמשת באופן שגרתי למטרות מרושעות במדע בדיוני. תחושה ברורה של מה אחרים חושבים ומרגישים עוזרת לנו להימנע מעימותים ותקשורת שגויה ומחזקת את היחסים האישיים.


על מנת לקרוא את מחשבותיו של מישהו - או אולי יותר נכון, את מצב הרוח שלו - צריך לשקול את שפת הגוף, הטון ובחירת המילים. היכולת לשים את עצמך בנעליו של מישהו אחר יכולה לספק תובנות מפתח לגבי נקודת המבט שלו ולאפשר לך להבין טוב יותר את המחשבות, הרגשות והפעולות שלו.


האם אפשר לקרוא את מחשבותיהם של אחרים?

מחקרים מצביעים על כך שההבחנה שלנו לגבי רגשות אחרים ומהימנותם עשויה להתבטא בתגובות הגוף שלנו אליהם לפחות באותה עוצמה כמו בהערכות המנטליות שלנו לגבי הדיבור שלהם. אם כן, התחשבות בתגובות הגוף שלנו לאחר, יכולה לאפשר לנו לשפוט טוב יותר לגבי אחרים על ידי אמון במעיים שלנו.


האם אנו שולחים לאחרים אותות רגשיים?

כדי לקרוא אנשים, אנו נוטים להסתכל בפניהם. על פי מחקר, בעוד שלפנים של אנשים מאושרים יש צורה של V, עם גבות ושפתיים מופנות כלפי מעלה, לפנים של אנשים כועסים יש פרופיל יותר בצורת X. הבנת הנטייה הזו בתוכנו ובאחרים יכולה להוביל לתקשורת והבנה טובה יותר.


למד כיצד לקרוא אנשים טוב יותר

אמן חושים מתמחה בדיוק ביכולות הללו לקרוא אנשים.

אנשים מיומנים חברתית רבים נוהגים לקרוא לא נכון את רגשותיהם של אנשים אחרים עקב הטיות משלהם, נטיות תרבותיות או גורמים מצביים, כגון אי הבנת שמישהו שנראה כאילו בוכה עלול לסבול מאלרגיות עונתיות בלבד. ניתן לשפר מיומנויות קריאת אנשים על ידי השגת הבנה מעמיקה יותר של האופן שבו אחרים מבטאים את רגשותיהם, וחשוב לא פחות, כיצד המוח והגוף שלנו מגיבים לרגשותיהם של אחרים.


מה מקשה עליך לקרוא את מחשבותיהם של אחרים?

זה גם פיתח דרכים לשמור על רגשות ומניעים מעורפלים, ועם מספיק תרגול והתכוונות, בני אדם יכולים להונות אחרים בהצלחה. כאשר מתאבלים או מדוכאים, אנשים מנסים לעתים קרובות להסתיר את רגשותיהם כדי לא לחוש בנטל על ידי אחרים או כדי להימנע מעצתם.


מהן כמה דרכים לשפר את הקריאה שלך באנשים?

שפת גוף נחשבת מזמן למסור אנשים, וחושפת את הכוונות האמיתיות שלהם לאחרים שומרי מצוות אם הם יכולים לזהות אותם. שימוש ברמזים כאלה כדי לקרוא אחרים הופך את התהליך ליעיל יותר, על פי מחקר. כאשר אנו מסתכלים על כל גופו של אדם, אנו עלולים להתגעגע לראות מה יש לפרצופים לומר לנו. תכונת פנים כמו העיניים או הפה, למשל, עשויה להציע כמות גדולה של מידע.


רוצים לראות מופע מדהים של קריאת מחשבות התקשרו לרון גליקסמן אמן חושים 050-9189188




bottom of page